Hamownia to lotnicze urządzenie do prób i badań silników lotniczych, składające się z jednego lub kilku stanowisk badawczych, umieszczonych przeważnie w odpowiednio wyposażonych do tego celu komorach oraz kabin pomiarowych. Hamownie silników odrzutowych dzieliły się na zwykłe (badanie i próby przeprowadza się w warunkach przy ziemi), wysokościowe (w komorach badawczych temperaturę i ciśnienie powietrza można zmienić tak, aby odpowiadały warunkom wysokościowym) oraz latające do przeprowadzenia w locie. Podczas badań i prób silnika odrzutowego i wymienionych hamowniach mierzyło się ciąg w całym zakresie prędkości obrotowej silnika, zużycie paliwa, w zależności od warunków pracy silnika oraz temperatury, ciśnienia i prędkości przepływu w charakterystycznych przekrojach silnika.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Kiedyś obok tej hamowni było widoczne jakby wejście do podziemi. Był to początek tunelu o wysokości nie większej niż 2 metry. Wejście było dobrze zachowane, lecz zaraz za nim już było zasypane dalsze przejście i był widoczny uskok na powierzchni ziemi. Jakieś 4 lata temu przyjechał tam jakiś niemiec z koparką i z 3 dni kopał. Rozkopał cały teren, wraz z tym wejściem. Chyba nic nie znalazł, bo więcej sie już tam nie pokazał. Dziś jest tam wszystko rozkopane i po tym wejściu nic nie zostało.
Komentarz by Seranoo — 5 kwietnia 2010 @ 10:17
Ja osobiscie znalazlem (odkopalem) wejscie do piwnicy w hamowni? oO
Komentarz by Matt — 11 listopada 2010 @ 00:25
W czasie, gdy ten niemiec tam kopał, wlazłam w wykopalisko i znalazłam tam kość udową. Była częściowo zakopana, musiałam ją „wyrwać” z ziemi. Fuj:) Gdy poszłam tam parę dni później, wszystko było już zasypane.
Komentarz by lesket — 19 marca 2013 @ 11:41
Cały teren wokół kompleksu fabryki – obozu jest w prywatnych rękach obywatela Niemiec.To smutne.
Komentarz by piotras — 30 marca 2014 @ 16:49